Sommarprogrammet 2023

Framsida till Silvermuseets sommarprogram 2023.

Ute är det inte mycket som påminner om den varma årstiden – men vi försöker locka fram lite sommarfeeling genom att äntligen publicera vårt sommarprogram! Som vanligt fyller vi torsdagarna framöver med olika aktiviteter för både stora och små.

Läs hela programmet för att hitta din favorit – vi hoppas att det ska finnas något som känns lockande för dig!

Einar Wallquist som grundade museet lär i sin tid ha sagt det får aldrig stå stilla. Och det försöker vi efterleva! I år har vi en ny monter i utställningen Ur Naturen där vi fokuserar på förvaring av mat – innan kylen och frysens tid! Montern och dess tematik lägger grunden för årets upplaga av Museets gömmor.

En uppskattat programpunkt som har blivit ett årligt inslag är Bertil Sundkvists visning av material från sin stora fotosamling. I år är temat Vars, vem eller vadå?

Känner du för att vara med ut och lära mer om några av våra fornlämningar är invigningen av AR-upplevelsen på gamla marknadsplatsen kanske en aktivitet som lockar dig!

Oavsett vad du väljer vill vi önska dig varmt välkommen till en aktiv museisommar!