Sommartorsdag 27/6: Vernissage – Sommargravar och vinterfrid

Skulptur i vävteknik. En bakgrund med lila pixliga människoliknande figurer.

Konstföreningens årliga sommarutställning bjuder på textila berättelser av konstnären Stina Edin.

På sin hemsida skriver hon såhär om sitt skapande, där hon med utgångspunkt i traditionella vävtekniker skapar vävda världar.:
I mitt arbete är vävstolen ett huvudsakligt redskap och färdmedel. […] Jag väver med trasor och garn som blivit över och kvar eller med material som har en stark koppling till funktion och tradition. Arbetet rör sig mellan bild och skulptur, det analoga och digitala, lek och allvar. Genom att väva vill jag skapa rörelse och liv.

Nu bjuder Arjeplogs konstförening i samarbete med Silvermuseet in till vernissage med mingel och tilltugg. Konstnären finns på plats under vernissagen.

Vad: Vernissage
När: Torsdag 27/6 kl. 18.00
Var: Västan, Silvermuseet

Jag vill se hela sommarprogrammet.