Sommarens utställningar 2023

Inte vill vi påstå att sommaren lider mot sitt slut – men att tiden för Silvermuseet sommarutställningar tickar iväg, det måste vi nog medge.

Konstutställningen Ansikte mot ansikte av ullkonstnären Monika Eriksson har varit ett uppskattat inslag i Silvermuseets Östan. I denna utställning möter du svenska legender och internationella stjärnor som du aldrig tidigare sett dem – i ull! Med nålfiltningsteknik har Monika tovat fram sina skulpturer där bland annat Bob Dylan och Sara Lidman tar plats. Och kanske du känner igen herrarna på bilden?
Utställningen finns att se fram till 31 augusti 2023
(Vill du pryda ditt hem eller ge bort ett unikt konstverk så är de dessutom till salu! Kontakta Silvermuseet.)

Arjeplogs Konstförening i samarr. med Silvermuseet och ABF

Utställningen 50 winters of testing huserar i Silvermuseets Västan och beskriver genom bilder, film, text och föremål fordonstestindustrins framväxt i Arjeplog – från en sopad isbana för sjöflyg till dagens testindustri som märks av i hela kommunen och vida omkring. I denna utställning finns något för alla och har du inte sett den eller vill se den igen finns den att se fram till 30 september 2023.

Varmt välkommen in!