Skyltsöndag och julmarknad

Flyer för julmarknad.

Under ett antal år har skyltsöndagen i Arjeplog varit lika med julmarknad – så även i år. Det är Skapande Händer och Silvermuseet som är avsändare, och vi bjuder in till en dag med försäljning, aktiviteter och härlig julstämning.

Skapande händer, föreningen för dem med en kreativ ådra, står för försäljning av hantverk – allt från stickade strumpor och vantar till keramik och hembakat. Under marknaden har även Silvermuseets butik öppet, så med andra ord finns det goda möjligheter för den som vill handla julklappar.

Utöver försäljning är det givetvis dukat för härlig julstämning och mysiga aktiviteter! Bland annat kommer det vara möjligt att åka med ren och släde hos Sara Unnes som är på plats med sin tamren. Klockan 14.00 är det boksläpp av den alldeles nytryckta boken Alvos giehto – förskräckliga berättelser från Arjeplog. För den pysselsugna kommer det vara möjligt att tillverka gammaldags julpynt och givetvis dyker tomten upp! Och om magen börjar kurra finns Mellanströms Folketshusförening på plats och säljer hamburgare.

Och du, det finns dessutom möjlighet att vara med i bokstavsjakten! I butikernas skyltfönster finns det utplacerade en bokstav, och tillsammans bildar dessa bokstäver en mening. Löser du utmaningen kan du vara med i dragningen av fina priser.

Jag vill veta mer om boksläppet av Alvos giehto.
Jag vill veta mer om bokstavsjakten.

Varmt välkomna – burist båhtem!