Krock i skogen? Lokala utmaningar och politiska val

Kan du inte få nog av skogen? Då ska du passa på att delta på det seminarium Silvermuseet genom projektet ’Mähttse – Skogslandskap’ arrangerar tillsammans med Ájtte, Luleå tekniska universitet och SLU under Jokkmokks marknad!

När: Torsdag 1/2 kl. 13-16
Var: Sparbankssalen Ája konferens JOKKMOKK
Vad: Presentationer, diskussion och frågestund. Följande mingel med förfriskning

Vi presenterar aktuella forskningsresultat och för samtal mellan forskare, samebyar och andra lokala aktörer samt politiker om framtidens skogsbruk. Bland annat ser vi på frågor kring hur olika aktörer och verksamheter samspelar i landskapet, hur skogspolitiken kan förändras, konsekvenserna av dagens vägval, hur samiska och andra lokala perspektiv kan komma in i beslut som rör skogen och vad skogen har för roll i en rättvis klimatomställning.

Medverkande forskare:
Malin Brännström (Silvermuseet, LTU)
Karin Beland Lindahl (Ájtte, LTU)
Annica Sandström (LTU)
Seema Arora-Jonsson (SLU)
Per Sandström (SLU)

Varmt välkommen! Burist båhtem!