Förhandsvisning av ”Historien om Sverige med Farah”, 31/10 kl. 15.00

Bild av Farah, leende kvinna med uppsatt långt, mörkt lockigt hår och bruna ögon. Till vänster står texten "Historien om Sverige med Farah".

SVT:s storsatsning Historien om Sverige har alldeles strax premiär (söndag 5/11). Samtidigt som serien släpps kommer ett historieprogram för barnen och hela familjen – Historien om Sverige med Farah. Där visar programledaren Farah Abadi spännande och fascinerande filmer om händelser och företeelser i vårt land plockade ur huvudserien.

Under höstlovet har vi i samarbete med biblioteket glädjen av att  kunna bjuda in till förhandsvisning av två avsnitt x 15 minuter. Efteråt fikar vi i kåtan vid museet, pratar om det vi sett och Sofia på biblioteket tipsar om braiga böcker på temat historia!

För: 6 år och uppåt
När: Tisdag 31/10 kl. 15.00
Var: Silvermuseet Östan + timmerkåtan

Fri entré.

Varmt välkommen! Burist båhtem!