Växtloppis i Doktorns trädgård torsdag 13/6

En plastlåda med små krukväxter och en hand som arbetar med växterna.

Har du odlat fler plantor än du behöver, tagit sticklingar eller kanske du tänker dela på på en perenn eller två i trädgården? Ta tillfället i akt och tjäna en slant på dina växter! Under sommaröppningen av Doktorsgården anordnar vi även i år en växtloppis, där du kan boka ett bord och delta.

Fast vintern krampaktigt försöker hålla sig kvar, ser vi att våren är på ingående och vi planerar för både plantering och sommaraktiviteter. De senaste åren har vi i samband med sommaröppningen av Doktorsgården haft växtloppis, där du som har plantor över kan komma och sälja dina växter och du som inte har hunnit plantera själv kan fynda!

Var:
Doktorsgårdens trädgård

När:
Torsdag 13e juni. Kl. 14.00-16.00

Hur:
Bordsbokning görs via tel: 0961-14500.
Pris är 50kr/bord och betalas på plats.
Prismärk dina växter och duka upp dem en stund innan med betalningsinfo.

Varmt välkomna!

Under tiden kommer även musik, fika och information från fjärilsföreningen att förgylla dagen.

Detta är en del i Silvermuseets sommarprogram – program kommer längre fram.