Forest Lab: Skogarna i norr

Hand med stickad tumvante som håller på en stubbe i en vintrig skog.
Foto: Anna-Maria Fjellström

I Nordiska museets forskning om skogen och människan ingår programserien Forest Lab. Tillsammans med forskare, konstnärer och andra experter förs samtal kring teman som rör människan och skogens långa relation. Nu på onsdag 20/3 är vi medarrangör till Forest Lab, där vi tittar närmare på kulturhistoriska spår i våra skogar.

Det är Malin Brännström från oss som kommer att var med och kommer att prata om vårt projekt Mähttse – Skogslandskap.

Program och innehåll för Forest Lab 20/3 hittar du på Nordiska museets hemsida.
Jag vill se programmet.