SilvermuseetSilvermuseet i Arjeplog

Aktuellt från Rádestit

Här hittar du nyheter och annan information som rör projektet.

Nu presenterar projektet ett förslag på  modell för lokal skötsel av småvilt och fisk ovan odlingsgränsen i Arjeplogs kommun.

Styrgruppen vill under juni till september informera, få in synpunkter och ta del av andras tankar om upplägget. Projektet är förlängt året ut. Rádestit betyder ju just ”att rådgöra” på pitesamiska. Projektet har arrangerat möten för att presentera förslaget. Hör av er om ni vill ha mer information eller boka in ett möte.

Här kan du ta del av den reviderade  Vision, värdegrund och övergripande riktlinjer som ligger till grund för  modellförslaget.

Kort och schematiskt om modellförslaget
Infobroschyr om modellförslaget
Styrdokument för modellen: Förslag stadgar, förslag bolagsordning, förslag ägardirektiv.

Frågor och synpunkter välkomnas och kan lämnas till projektledare Ingela Edholm Forsberg, ingela.forsberg@silvermuseet.se eller 073 – 091 73 24.

Vill din sameby, förening eller företag ha en egen dragning och diskussion om förslaget? Hör av dig så bokar vi en tid!

I media:
Arjeplognytt 2023.06.08